Kategoria: Blogi

Millaista on tehokas asukasviestintä?

asukasviestintä

Päivittäisten isännöintitehtävien ja talouden tehokkaan hoitamisen lisäksi asukkaat vaativat nykyisin isännöitsijöiltä yhä enemmän kommunikointia ja vuorovaikutusta. Asukkailta ja osakkailta saapuvien sähköpostien määrä saattaa päivässä nousta todella suureksi ja tärkeät viestit hukkuvat helposti saapuvien viestien massaan. Miten saapuvien sähköpostien ”kaaosta” voisi hallita? Entäpä viestien seurattavuus? Miten palata helposti ja nopeasti aiemmin käytyyn viestiketjuun tai mitä jos saapunut viesti on saajan omassa henkilökohtaisessa sähköpostissa, eikä saaja enää työskentelekään yrityksen palveluksessa? Hausvise-isännöintijärjestelmässä olemme tehneet viestien hallinnoinnista, seurattavuudesta ja viestiketjuihin palaamisesta helppoa ja nopeaa.

Kun viestintä toteutetaan suoraan isännöintijärjestelmästä, mahdollistetaan tehokas kaksisuuntainen viestintä eri osapuolten välillä. Näin välistä jää turhia työvaiheita ja tiedot löytyvät yhdestä paikasta, eivätkä vääristy matkatessaan järjestelmästä toiseen. Samalla varmistetaan myös se, että viestit eivät arkistoidu ihmisten henkilökohtaisiin sähköposteihin, vaan ne ovat tarvittaessa myös muiden katseltavissa.

Päivittäisen viestinnän lisäksi myös ajantasainen tiedottaminen osakkaille ja asukkaille on monelle isännöintiyritykselle työlästä ja aikaa vievää. Miten saadaan tiedotettua tehokkaasti mm. yllättävistä asioista taloyhtiössä, remonttien etenemisestä tai yleisesti jokapäiväisiin yhtiön asioihin liittyvistä asioista? Hausvisen monikanavainen viestintämahdollisuus tarjoaa tähän aikaa ja työtä säästävän ratkaisun. Järjestelmästä voidaan jakaa tietoa suoraan asukasportaaliin, josta se on asukkaiden katsottavissa ajasta ja paikasta riippumatta niin mobiilisti kuin tietokoneellakin. Lisäksi tiedotteet voidaan viedä suoraan taloyhtiön digitaalisiin rappunäyttöihin, sekä toimittaa postituspalvelun kautta myös niille asukkaille, jotka eivät vielä käytä sähköisiä palveluita. Tiedottamisen tehokuutta lisää mahdollisuus kohdennettuun viestintään juuri oikealle kohderyhmälle – hallitukselle, osakkaalle, asukkaalle, autopaikan haltijoille jne.

Isännöintiliiton viime syksynä tekemän ja julkaiseman digiselvityksen tuloksissa nousi selkeästi esille sähköisen asioinnin arvostus ja tärkeys. Tutkimuksesta kävi ilmi, että esim. saunavuorojen ja autopaikkojen varaukset, isännöitsijätodistuksen tilaaminen ja vikailmoitusten tekeminen halutaan hoitaa tulevaisuudessa sähköisesti. Näihin tarpeisiin ja toiveisiin Hausvisen asukaspalvelut mahdollistavat nykyaikaiset ratkaisut tarjoten parasta palvelua asiakkaillesi ajasta ja paikasta riippumatta.

Lue lisää Hausvisen asukaspalveluista: https://hausvise.fi/asukkaalle/

 

Asukasviestintä

Teija Lounasaho

Myyntipäällikkö

 

Lue lisää Hausvisesta lataamalla esitteemme sähköpostiisi: