Siirry sisältöön

Hausvise 2024: Lisää tietoa ja tehoa isännöintiin mobiilisovelluksen ja tekoälyn avulla

Hausvise blogi | Mitä vuosi 2024 tuo tullessaan Hausviseen?

Hausvisen vuoden 2023 päivityskokonaisuuksissa parannettiin niin taloushallinnon toimintoja kuin asukaspalveluita – monen muun päivityksen ohella. Nyt teossa on mobiilisovellus taloyhtiöiden asukkaille sekä tekoälyapuri laskujen käsittelyyn. Autamme myös rahanpesulain uusissa vaatimuksissa. 

Hausvise-ohjelmistoon tehtiin vuonna 2023 useita merkittäviä muutoksia Käräjät-päivityskokonaisuuksien myötä. Päivityksissä parannettiin Hausvisen käytettävyyttä ja tehokkuutta isännöintitoimistoille, taloyhtiöille ja asukkaille.

Olemme saaneet runsaasti positiivista palautetta siitä, että palvelu kehittyy julkaisusyklin mukaan useita kertoja vuodessa. Samalla saamme integroitua asiakkaiden toiveita tehokkaasti mukaan. Kiitämme palautteesta ja lupaamme jatkaa samaan malliin!

Vuonna 2023 yhteensä 260 päivitystä näki päivänvalon, ja julkaisujen onnistumisprosentti oli vakuuttava. Fokuksessa oli muun muassa taloushallinnon toimintojen kehittäminen, mikä auttaa asiakkaitamme keskittymään ennakoivaan taloudenpitoon ja parantamaan näin toimintansa kannattavuutta.

Päivityksiä julkaistiin eri kaupunkien teemojen alla, kuten Turku, Salo, Helsinki, ja Savonlinna. Helmikuun Turku-julkaisussa esiteltiin parannuksia Isännöinti-, Kirjanpito- ja Tehtävienhallinta-sovelluksiin. Salo-päivityskokonaisuus huhtikuussa tehosti erityisesti HTJ-toimintoja ja laskutusta.

Kesäkuun Helsinki-julkaisussa painotettiin asukaspalveluita ja asumisen arkea, ja päivitykset keskittyivät esimerkiksi saunakalenteriin, hallitusnäkymään ja OmaTalous-osion käytettävyyteen.

Syyskuussa julkaistiin Savonlinna-teeman alla päivityksiä budjetointiosioon, kuten kustannuspaikkakohtaisen budjetin siirto, ja esiteltiin käyttäjähallinnan kehitystä.

Vuoden viimeinen Tampere-julkaisu toi mukanaan lukuisia kirjanpidon ja tilinpäätöksen päivityksiä.

Mitä vuosi 2024 tuo tullessaan?

Vuonna 2024 kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen kehittäminen jatkuu vahvasti, ja painotamme asiakassuhteiden yksilöllistä hoitoa. Asiakkaiden ideoita tuodaan entistä enemmän myös Käräjät-kehitysprosesseihin. Tekoälypohjaisten tukipalveluiden kehitystyö on parhaillaan täydessä vauhdissa. Tavoitteena on tuoda tekoäly osaksi asiakaspalvelukokemusta.

Näitä asioita työstämme nyt:

Hausvisen mobiilisovellus 
Sovelluksen kautta asukkaat saavat taloyhtiön tiedotteet ja viestit reaaliajassa. Mobiili-ilmoitukset varmistavat, että tärkeä tieto saavuttaa asukkaat nopeasti, mikä on erityisen hyödyllistä kiireellisissä tilanteissa.

Tekoälyavusteinen laskujen käsittely
Tuomme taloushallintaan tekoälyapurin nopeuttamaan ostolaskujen automaattista tiliöintiä, mikä tehostaa taloushallinnon prosesseja ja sujuvoittaa yritysten toimintaa.

Tuki pakotetarkastuksiin
Uusi ratkaisu auttaa huolehtimaan tarkentuvan rahanpesulainsäädännön mukanaan tuomista velvotteista.

Lisäksi Tampuurin ja Hausvisen rooleja selkiytetään. Jatkossa Tampuuri keskittyy vahvasti kiinteistöomistaja-vuokrataloyhtiöihin ja niiden prosesseihin, kun taas Hausvise keskittyy isännöintitoimistoihin ja muiden kiinteistöjen hallintaan ja ylläpitoon osallistuvien tahojen toimintoihin. Myös palveluiden tuotekehitystä suunnataan vastaavasti.

Miten asiakkaiden ääni saadaan kuuluville kehitystyön eri vaiheissa?

Lue Visma Siriuksen Head of Partnerships Petri Harjulan haastattelu aiheeseen liittyen.

Lue artikkeli