Siirry sisältöön

Hausvisen mobiilisovelluksella asumisen asiat hoituvat entistä ketterämmin

Hausvisen mobiilisovelluksella asumisen asiat hoituvat entistä ketterämmin

Sähköiset palvelut ovat nykyaikaa myös isännöinnissä. Mobiilisovellus on digitaalisten palveluiden kulmakivi, sillä mobiililaitteet kulkevat aina mukanamme ja madaltavat kynnystä asioiden hoitamiseen missä ja milloin vain. Hausvisen uusi mobiilisovellus helpottaa sekä isännöitsijän että asukkaan arkea.

Erilaiset sovellukset ovat kietoutuneet osaksi arkeamme – niillä hoituvat niin pienet kuin isommatkin asiat. Miksipä siis yksi elämän henkilökohtaisimmista asioista ei ansaitsisi sovellusta helpottamaan asioiden hoitamista. Jatkossa asumisen ja kodin asioita voi hoitaa sujuvasti Hausvisen mobiilisovelluksen kautta.

”Asukkaat ja osakkaat ovat jo pitkään toivoneet mobiilisovellusta yhteydenpitoon isännöitsijän kanssa. Nyt kun sovellus on osa Hausvisen palvelupakettia, isännöitsijä pystyy tuottamaan sen avulla helposti lisäarvoa asiakkailleen”, Visma Siriuksen Customer Success Consultant Simo Hirvonen avaa idean taustoja.

Viesti saavuttaa kohteensa varmemmin ja nopeammin

Hausvisen mobiilisovelluksen tärkein tehtävä on helpottaa ja monipuolistaa tiedonkulkua isännöitsijän ja osakkaiden välillä. Hausvisen verkkoversiossa uusista viesteistä tai tiedotteista lähtee tieto sähköpostitse, mutta sähköposti saattaa jäädä matkan varrelle tai mennä suoraan roskapostikansioon. Mobiilisovelluksen notifikaatioiden ansiosta todennäköisyys viestin perille menoon kasvaa.

Mobiiliasiointi tuo myös läpinäkyvyyttä ja reagointinopeutta taloyhtiön asioihin.

”Tieto ajankohtaisesta akuutista asiasta, kuten esimerkiksi yllättävä vesikatko taloyhtiössä, saavuttaa asukkaan nyt ennätyksellisen nopeasti”, Visma Siriuksen Customer Success Manager Katriina Torttila kertoo.

Kaikkea ei kuitenkaan ole tarkoitus viedä mobiiliin, vaan sovellusta suunnitellaan käyttökokemus edellä.

”Esimerkiksi hallituksen talouden seuranta, kuten tiliotteiden, laskujen ja kirjanpidon raporttien tarkastelu, on helpompaa isolta ruudulta”, Hirvonen tarkentaa.

Sovellus vapauttaa isännöitsijän kaistaa muihin tehtäviin

Käytännöllisyys on ollut tärkeä lähtökohta sovelluksen käyttöliittymän suunnittelussa. Suuret kuvakkeet, selkeät tekstit ja sopiva määrä vaihtoehtoja tekevät sovelluksen käytöstä yksinkertaista.

”Matala kynnys sovelluksen käytön aloittamiseen on meille ensiarvoisen tärkeää”, Hirvonen kertoo.

Sovelluksen on tarkoitus luoda uusia mahdollisuuksia isännöitsijän työhön – ei velvollisuuksia tai lisätyötä.

”Isännöitsijälle uusi yhteydenottotapa tarkoittaa sitä, että aikaa säästyy muihin tehtäviin, kun ilmoitusluontoiset asiat hoituvat sovellukset kautta. Itsepalvelukanavat vähentävät kuormitusta ja antavat myös käyttäjälle mahdollisuuden hoitaa asumisen asioita juuri silloin, kun itselle sopii”, Torttila lisää.

Minkään kanavan katoamisesta ei tarvitse uuden sovelluksen myötä olla huolissaan. Sähköpostit, tekstiviestit, asukassivut ja kirjeet säilyttävät edelleen paikkansa isännöitsijän viestintäkanavien joukossa. Käyttäjiä on erilaisia, ja kanavavalikoiman laajennus takaa sen, että jokainen pystyy asioimaan itselleen mieluisimmalla tavalla.

Kehitystyö etenee tiedonkulku edellä

Hausvisen asukassivuja kehitetään kokonaisuutena, jossa tiedonkulkuun ja viestintään liittyvillä ominaisuuksilla on suuri merkitys. Kehitystyössä arvioidaan huolellisesti, mistä asukassivujen toiminnoista on eniten hyötyä mobiilikäytössä.

”Toimintaperiaatteiltaan Hausvise mobiili on kuin verkkopankin sovellus. Sen on tarkoitus olla kätevä työkalu arjen asioiden tarkistamiseen”, Torttila kertoo.

Pidemmällä aikavälillä mobiilisovellusta kehitetään siten, että selainpohjaiset asukassivut ja sovellus täydentävät toinen toisiaan. Suunnittelun pohjana on isännöitsijän työn helpottaminen. Siksi sovellukseen tuodaan vain sellaisia toimintoja, jotka sopivat luontevasti mobiiliin.

Mobiilisovelluksen hyödyt isännöitsijälle

  • Sovelluksen käyttöönotto tuo lisäarvoa taloyhtiön asukkaille. Parhaimmillaan sovellus lisää asukkaiden tyytyväisyyttä isännöintiin.
  • Asumisen asioiden hoitaminen isännöitsijän ja asukkaiden välillä nopeutuu. Viestit saavuttavat kohteensa varmemmin.
  • Mobiilisovellus on kiinteä osa Hausvisen järjestelmää, eikä sen käyttö vaadi uuden järjestelmän opettelua.

Lue lisää Hausvise mobiilisovelluksesta.

Hausvise mobiili on nyt ladattavissa Play-Storesta ja App-storesta!

Mitä Hausvisen mobiilisovelluksen käyttöönotto vaatii?

Keräsimme yhteen artikkeliin kaikki asiat jotka isännöitsijän kannattaa huomioida.

Lue artikkeli