Skip to content

Modernia asumista, sujuvaa isännöintiä – Hausvise tuo tulevaisuuden palvelut taloyhtiöiden arkeen

Hausvise on palvelu, joka vie isännöintiä rohkeasti kohti tulevaisuutta – yhdessä. Tätä ydinajatusta halutaan viestiä myös visuaalisesti, ja siksi logo ja verkkosivut näyttävät nyt uudelta. Uudistuksen taustalla jylläävät alan isot muutokset. 

Parempaa taloyhtiöasumista koko Suomeen – siinä on tavoitetta kerrakseen. Visma Siriuksella ei pelätä luvata suuria. 

Vuonna 2018 lanseerattu Hausvise on kasvanut nopeasti ja palvelee nyt yli 200 isännöintitoimistoa. Hausvisen kehittämistä ajavat isännöinnin arki ja isännöintityön haasteet, sekä entistä enemmän myös asukkaiden tarpeet. Sähköiset palvelut ovat asumisen tulevaisuutta ja helpottavat myös isännöintiä. 

Tätä ajatusta heijastaa myös Hausvisen uusi visuaalinen ilme. 

”Haluamme rakentaa modernia suomalaista isännöintiä yhdessä isännöitsijöiden kanssa. Ulkoasu kuvastaa nyt paremmin Hausvisen luonnetta, ja sitä, mitä haluamme saavuttaa”, kertoo Hausvisen tuotemarkkinoinnista vastaava Joonas Reijonen

Hausvise brändiuudistus

”Brändiuudistuksen taustalla on perusteellinen pohdinta, jonka kautta hahmotettiin ja sanallistettiin yrityksen asema ja tulevaisuuden suunta. Asiakkaiden kuuleminen haastattelujen kautta oli keskeistä. Tavoitteenamme on poistaa esteet parhaan mahdollisen isännöinnin tieltä. Siksi oli hienoa saada asiakkailta vahvistus sille, että he pitävät meitä hyvänä ja luotettavana kumppanina”, Reijonen sanoo. 

Keskustelujen tuloksena syntyi näkymä siihen, miten Hausvise haluaa näkyä ja kuulua alalla. Visuaalinen uudistus on kirsikka kakun päällä. 

Hausvise helpottaa isännöitsijän ja asukkaan arkea

Hausvisen teknologiset kehitykset lähtevät siitä, miten isännöitsijöille luodaan tehokkaat työkalut parhaan mahdollisen isännöinnin toteuttamiseksi.  Myös asumisen palvelujen tulee vastata digitaalisen ajan tarpeita.  

”Esimerkiksi Netvisor-integraatio KYC pakotelista- ja PEP-tarkistuksineen sekä yhteensopivuus huoneistotietojärjestelmän kakkosvaiheen kanssa palvelevat isännöitsijöiden työtä”, liiketoiminnan kehityksestä vastaava johtaja Mikko Hyvärinen toteaa.

“Nämä prosessien automatisoinnit tekevät isännöinnistä sujuvampaa ja turvallisempaa, mikä säästää aikaa ja resursseja. Asukkaiden arkea puolestaan helpotamme muun muassa Hausvise-mobiiisovelluksella ja asukassivuja jatkuvasti kehittämällä.”

Yksi Visma Siriuksen tärkeistä tavoitteista on datan standardointi ja sen saatavuuden parantaminen. Hyvin hoidettu taloyhtiö merkitsee paljon, sillä arjen sujuvuuden lisäksi se näkyy myös kiinteistön arvossa. Data auttaa isännöintiä esimerkiksi ennakoimaan huoltotarpeita, mikä puolestaan parantaa kiinteistönhallinnan tehokkuutta. 

“On tärkeää, että tieto on helposti saatavilla niille, jotka sitä tarvitsevat, eikä se ole yksittäisten henkilöiden takana. Siksi haluamme varmistaa, että järjestelmät keskustelevat sujuvasti keskenään avointen rajapintojen kautta,” Hyvärinen sanoo.

”Me haluamme nostaa isännöinnin rimaa yhdessä. Isännöinti tarvitsee kattavan järjestelmän, jonka avulla isännöitsijät voivat tarjota entistä parempia palveluja, toimiston koosta riippumatta. Tämän me voimme saavuttaa vuoropuhelulla ja yhteistyöllä koko toimialan kanssa,” Hyvärinen summaa. 

Nostetaan isännöinnin rimaa yhdessä.

”Haluamme rakentaa modernia suomalaista isännöintiä yhdessä isännöitsijöiden kanssa. Ulkoasu kuvastaa nyt paremmin Hausvisen luonnetta, ja sitä, mitä haluamme saavuttaa.” Tutustu Hausvisen uusiin verkkosivuihin!

Hausvise.fi