Pirkanmaan Ammatti-Isännöinti Oy, tutummin Pamis, etsi isännöinnin järjestelmää, jossa tiedot ja toiminnot olisivat yhdessä järjestelmässä. Aiemmin kiinteistönhallinta, taloushallinto ja taloyhtiöiden kotisivut olivat eri järjestelmissä.
– Tavoittelemme digitalisoinnin lisäämistä liiketoiminnassamme. Haimme ratkaisua, jolla yhdistämme kaikki yhden järjestelmän taakse. Hausvise erottautui selkeästi toiminnallisuuksiltaan, Pamiksen kehitysjohtaja Esko Sivula kertoo investoinnin perusteista.
Sivula kertoo, että yrityksen toiminta on läpinäkyvää ja tätä toimintatapaa halutaan konkretisoida niin läpinäkyvällä ohjelmistolla ja tiedonjaolla kuin on juridisesti mahdollista.
– Halusimme, että asiakkaamme pääsevät näkemään tietojaan. Taloyhtiön hallitukset näkevät syvälle taloyhtiön taloushallintoon ja osakkaat saavat oman näkymän omaan talouteensa, Sivula jatkaa.
Digitalisaation myötä etätyötä tehdään alalla paljon. Pamiksella etätyö on otettu korostetusti käyttöön ja Hausvisen myötä yritykseen on tehty myös uudet etätyöperiaatteet ja ohjeistukset.
– Kaikki Hausvisen toiminnot tapahtuvat helposti selainpohjaisessa järjestelmässä, jossa ammattilaisemme pääsevät tekemään töitä yhdessä digitaalisesti. Näkymä on selkeä ja roolikohtaisesti näemme kaiken tarvitsemamme. Työn teho ja mielekkyys kasvavat merkittävästi, kun surffailun tarvetta eri järjestelmien välillä ei enää ole. Nyt saamme reaaliaikaista tietoa koko ajan, Sivula kertoo tyytyväisenä.
Myös eri taloyhtiöiden hallituksissa toimiville henkilöille näkymä on tehty mahdollisimman yksinkertaiseksi. Liikkuminen taloyhtiöiden välillä on helppoa ja taloyhtiön tiedot ja dokumentit ovat nopeasti saatavilla.
Yhden linkin takaa saadaan tilinpäätökset, dokumentit ja muut taloyhtiöitä koskevat tiedot. Vaikka kokonaisuus on iso, Hausvisen käyttöönotto tehtiin sopivissa palasissa.
– Olemme saaneet nopeasti vastauksia kysymyksiimme ja palautteemme sekä kehitysehdotuksemme on otettu vastaan. Oma neuvoni Hausvisea käyttöön ottaville on ottaa mahdollisimman alussa kaikki tarvittavat osa-alueet käyttöön, eikä pitkittää prosessia, Sivula kuvailee.
Sivulan mielestä isännöinnin järjestelmän toimivuus on kuitenkin niin tärkeä osa arkea, ettei sitä voi tehdä vasemmalla kädellä.
– Uskon, että Hausvise vaikuttaa positiivisesti työtehon lisäksi asiakastyytyväisyyteemme, kun asiakkaan ei tarvitse mennä erikseen mm. taloushallintoon. Nyt kaikki tieto on saatavilla yhden linkin takaa, hän päättää.