Mitä ominaisuuksia sisällytetään tuotteeseen ja mitä jätetään tuotteen ulkopuolelle? Tämä on kysymys, jota meillä on pohdittu useaan kertaan Hausvisen rakentamisen alkuajoista lähtien. Isännöinnin järjestelmää käytetään monesta näkökulmasta, tiedon lähteitä ja tiedon tarvitsijoita löytyy joka puolelta. Ympärillä on monenlaisia toimijoita, jotka tuovat tarpeellista tietoa isännöinnin ekosysteemiin ja toimijoita, jotka puolestaan voivat hyödyntää isännöintijärjestelmästä saatavaa dataa.
Kun tulimme Hausvisen kanssa markkinoille loppuvuodesta 2017 ajatuksemme oli, että kaikkea meidän ei tarvitse tehdä itse, vaan alalla on paljon pienempiin kokonaisuuksiin erikoistuneita toimijoita, jotka ovat erinomaisia omassa erikoisosaamisessaan. Hausvisen halusimme jo silloin olevan isännöinnin hermokeskus, johon tietoa tuodaan ja josta tietoa viedään loppukäyttäjän hyödynnettäväksi.
Tätä linjaa olemme jatkaneet ja edelleen lähes päivittäin mietimme eri tahojen kanssa, miten kukin toimija voisi omalla tuotteellaan tehostaa isännöintitoimiston ja asukkaan käyttäjäkokemusta. Samalla kumppanit voivat hyödyntää laajaa käyttäjäverkostoamme, jossa Hausvise on tiedon keskiössä ja muut toimijat tuovat ja hakevat tarvitsemansa tiedon eri osapuolien hyödynnettäväksi.
Hausvisen perusajatus on olla tiedon hermokeskus, jossa voidaan hyödyntää eri toimijoita ilman valtavia integraatioprojekteja ja tämä malli toimii erinomaisesti. Viimeisimpänä Hausviseen liittyjänä on palkkaus.fi, jossa esimerkiksi hallituspalkkiot hoidetaan Hausvisen näkökulmasta kolmannen osapuolen tuotteella. Palkkaus.fi:n palvelu on käytettävissä jokaisella Hausvisea käyttävällä isännöintiyrityksellä.
Isännöinnin ympärillä liikkuu valtavan paljon eri toimijoita ja Hausvise kokoaa eri datalähteitä isännöinnin hyödyksi. Hausvisen ekosysteemillä hyödynnetään koko alaa tuomalla eri toimijat teknologian avulla yhteen palveluun ja näin viedään isännöintiä entistä vauhdikkaammin kohti digitaalista isännöintiä!